چه بویی میدهد خانه ما

چه بویی میدهد خانه ما ، در حیاط را باز میکنم بوی خانه ریه هایم را پر میکند

و قطرات باران صورتم را نوازش خوشایندی که ماهیچه های صورتم خود بخود

جمع شوند و لبخند را روی صورتم نقاشی کنند را به من هدیه میدهد وبعد من

ناخوداگاه لبخند را ادامه میدهم . موتورسیکلت را ته حیاط و زیر سایه بانی که

کنار نارنج است پارک میکنم که باران خیسش نکند.عمدا طوری از کنار نارنج ها

عبور میکنم که برگهای تازه و شفافشان به صورتم کشیده شوند ، آسمان را نگاه

میکنم ستاره دارد باران هم میبارد ،لبخند همچنان پا برجاست ، وارد اتاقم میشوم

اتاق همچنان بهم ریخته و شلوغ است ،لباسها گوشه ایی ریخته و کتابها گوشه ایی

دیگر، رختخواب هم طبق معمول همیشه پهن ، لب تاب هم دم دست کنار رختخواب

مجله ها ، شارژر موبایل ، دوربین عکاسی ، وسایل تعزیه ،دسته بد مینتون، تعدادی

لوح تقدیر و بقیه وسایل مث همیشه کف اتاق جا خوش کرده اند، بدنبال چیزی

تمام وسایل رازیر رو میکنم چیزی نمی یابم ، یهو متوجه میشوم اتاقم بوی خانه

کم دارد در اتاقم را که توی حیاط باز میشود را باز میکنم بوی نم نم بارون ، گل محمدی

و برگ های تازه نارنج ریه های اتاقم را خوش بو میکنند چه بویی دارد خانه ما

28.12.91

ساعت23:36



پانوشت:

و اما امروز بهار شد

سال تحویل شد

و باز باران بارید

.

.

نوروز باستانی بر همه شما مبارک

تمام دوستانی که قصد دارند به من عیدی بدن

لطف کن لباس شلوار نگیرند من میخوام کتابخونمو کامل کنم

لیست کتابهایی که قراره واسم بعنوان عیدی پست کنید هم بخاطری

که توی زحمت نیفتید خودم تهیه کردم

آناکارنینا" نوشته تولستوی ترجمه سروش صحت

آخرزمان" ماریو بارگاس یوسا ترجمه عبدالله کوثری

تمام کتابای بورخس با یه ترجمه خوب

از نویسنده های ایرانی هم میتونید از

محمود دولت آبادی

هوشنگ گلشیری

غلامحسین ساعدی

وهرکی خودتون دلتون خواست واسم بگیرید

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

این بهش میگن دست پیش گرفتن

سال خوبی داشته باشید

نظرات 11 + ارسال نظر
آرام پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:47 http://nerci-2.blogsky.com

اوه یعنی باید عیدی بدیم.
حالا راجع بهش فکر میکنم.
عیدت مبارک.

من روی عیدی تمام بچه هایی که میان وبلاگم سر میزنن حساب کردم، شما هم مستثنا نیستی آرام
حاجی و سید اکبر و دریا و مهربون و آرام که اصلا هیچ راهی برای فرار ندارن . والا
نوروزت پیروز آرام (شلوغ)

negar پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:08 http://negarbss501.mihanblog.com/

سلام...عیدتون مبارک...
خوشحال میشم به منم سر بزنی...

سلام عید شما هم مبارک
منم خوشحال میشم بهتون سر بزنم ولی بعداز اینکه عیدی دادین

چریکو پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:05 http://cherko.blogsky.com

سلام وحید جان!
چریکو زیباترین زیباییها برای لحظه لحظه ی لحظات عمرتان آرزومندست.
.
سال 9 بر شما نیکو باد.
.
آمدم...

سلام چرک جان
روزهایی سرشار از بوی بهار برات آرزو میکنم

خوشحالم که آمدی

حاجی شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:56

وحید!
.
آخَیی ی...
خواستم اون کتابهائی را که خواستی برات پیدا کنم ولی متاسفانه...
اتاق مثل عید پارسال همچنان بهم ریخته و شلوغ است ، بشقابی پر از اسسک کٌنار،چنتا لیوان نصفه چای، لباسها گوشه ایی ریخته و کتابها گوشه ایی دیگر، لب تاب هم که شارژرش سوخته دم دست کنار رختخواب،
مجله ها ، شارژر موبایل ، دوربین عکاسی ، سی دی های بدون مشخصات ، وسایل کانون ،پاروی قایق محمود، تعدادی
لوح تقدیر و بقیه وسایل مث همیشه کف اتاق جا خوش کرده اند، بدنبال کتابهائی که گفتی
تمام وسایل رازیر رو میکنم چیزی نمی یابم .
.
ببخشید ... عید بعدی

حاجی
.
دوباره اوپیچک
خواستم تا آخر بخونم چه نوشتید ولی همو اول فهمیدم خبری از عیدی نی ! ما زیاران چشم یاری داشتیم
.
کسانی که نظر خصوصی میذارن جبران عیدی کسانی که نظر عمومی میزارن کردن
فقط دوتا از کتابا مونده
خواهش میشه ... شب دراز است و قلندر بیدار تا ببینیم عید بعدی چی میشه

سید اکبر موسوی یکشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:38

به نام خدا
سلام وحید جان بهار و خنکای نسیمش گوارای وجود مهربانت باد ،سال نو بر تو همه دوستان مبارکباد،اری جوانیهایم با زمزمه شعرهای اخوان و سلطان فصل هایش پائیز گذشت و .....، به نظرت من چه فصلی هستم؟ ..... یک پائیزی فقط بهار را خوب میفهمد مپل اخوان مثل فروغ،مثل....
و این بهاریه تقدیم به تو و همه دوستان
باد نوروز وزیـــده است به کوه و صحرا ** جامه عیـــد بپـــوشنـــد، چه شاه و چه گدا

بلبل باغ جنان را نبـــود راه به دوست ** نازم آن مطـــرب مجلـــس کـــه بود قبله نما

صوفى و عارف ازین بادیه دور افتـادند ** جــام مى گیر ز مطــرب، که رَوى سوى صفا

همه در عید به صحرا و گلستان بروند ** من ســرمست، ز میخـــانه کنـــم رو به خدا

عید نوروز مبارک به غنــــى و درویش ** یــــــار دلـــــدار، ز بتخـــانــــه درى را بـــگشا

گر مرا ره به در پیر خــــــرابات دهى ** بــه سر و جان به سویش راه نوردم نه به پا

سالها در صف اربــــــاب عمائم بودم ** تـــا بـــه دلـــدار رسیدم نـــکنم بـــــاز خــطا

سلام سید
این هوای عالی گوارای شما نیز باشد
شما صدرصد باید پاییزی باشید منم فاصله ای با پاییز ندارم
امام شعرای خوبی داره
این شعرش هم تقدیم به شما و همه بهار دوستان
بهار شد در میخانه باز باید کرد
به سوى قبله عاشق نماز باید کرد
نسیم قدس به عشاق باغ مژده دهد
که دل ز هردو جهان بى نیاز باید کرد
کنون که دست به دامان سرو مى نرسد
به بید عاشق مجنون، نیاز باید کرد

سید اکبر موسوی دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:20

به نام خدا
سلام وحید،عیدت دوباره مبارک،میگن بیانیه خوندی،نخون بوا جون چون فکر نکنم میخ آهنی در سنگ مغز ما برود،ضمنا عیدیت پیش من محفوظه،راستی علی اومده خود دانی و علی....
و تقدیم به شما باد این تصنیف بیژن ترقی کار ماندگار روح ا... خالقی با صدای مخملین غلامحسین بنان
تا بهار دلنشین آمده سوی چمن

ای بهار آرزو بر سرم سایه فکن

چون نسیم نوبهار بر آشیانم کن گذر

تا که گلباران شود کلبه ی ویران من

تا بهار زندگی آمد بیا آرام جان

تا نسیم از سوی گل با من بیا دامن کشان

چون سپندم بر سر آتش نشان بنشین دمی

چون سرشکم در کنار بنشین ، نشان سوز نهان

بازا ببین در حیرتم بشکن سکوت خلوتم

چون لاله ی تنها ببین بر چهره داغ حسرتم

ای روی تو آئینه ام عشقت غم دیرینه ام

بازا چو گل در این بهار ، سر را بنه بر سینه ام

بنام یکتا
سلام سید، عید خوت هم دوباره مبارک ،ما بیانیه میخونیم هرچند که میدونم میخ فولادی هم فرو نمیرود ولی باز میخونم که وجدانی راحت داشته باشم .
ایول ایول ایقد خشن عیدی گیر آدم بیاد .
ها خیر علو هم دارم
این تصنیفه رو نشنیدم باید گیرش بیارم و بشنوم آهنگی که خالقی بسازه حتما باید شنید
بهارت سبز و هوایش پاییزی باشد

یه دوست سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:41 http://www.zabandanan.blogfa.com

سلام من که تازه واردم نیازی به دادن عیدی ندارم وب قشنگی دارین به وب منم سر بزنین خوشحال میشم

سلام تو که تازه واردی واجبه که عیدی بدی . شک نکن
ممنون لطف داری
به وبت سر زدم خیلی خارجکی بود

دریا سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:15 http://azjensebaranam.blogsky.com

سلام دوست خوب و مهربون من
من که براتون پیام تبریک عید گذاشته بودم
اومدم شب عید
پس کجاست تبریکم؟
تبریک فوق العاده گرمم و خالص خدمت شما وحید خان
امیدوارم سالی پر از خوشبختی وسعادت داشته باشید
عید بر شما و خانواده محترم مبارک

سلام دریا
شاید اشتباهی برای وبلاگ دیگه ای فرستادی
ممنون ایشالله شما هم سال خوبی داشته باشید
عید بر شما هم مبارک

دریا چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:58 http://azjensebaranam.blogsky.com

nemidunam ama motmaenam ke umadam va in post ro khundam va nazar ham gozashtam...
shayad hagh ba u bahse

vali khoshhalam ke az naumadanam sedaye eteraze u boland shod
mohabate yek dust yani hamin

بله دریا جان
چه بکنیم دیگه ما خدای محبتیم
ایشالله همیشه خوش و سلامت باشی
چه کامت بذاری چه نذاری برامون عزیزی

پرستو چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:10 http://www.zendegiyema2ta.blogsky.com

سال نو تو هم مبارک .کاشکی یکی اتاقت رو جمع میکرد این بهترین هدیه بود برات

سپاس . ها والا کاش یکی پیدا میشد اتاقمو جمع جور کنه
ولی فایده نداره چون قبل از 24ساعت همون شکل اول خواهد شد

دریا پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:37 http://azjensebaranam.blogsky.com

میذاریم که بیشتر عزیز شیم

تو حد آخر عزیزی دیگه جایی برای پیشرفت نیست

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد